בין אם את בשלבי תכנון או הקמה של אתר ובין אם אתם פשוט מחפשים דרכים חדשות לשווק את עצמכם – סביר ששאלתם את עצמכם לא-פעם האם בלוג עסקי הוא משהו שיכול להועיל לכם. בעבודה מול לקוחות אני פוגש לא מעט מחשבות ודעות סביב הנושא של להקים בלוג: יש מי שמוצא את הרעיון מעט מיושן ותוהה אם כתיבת בלוג היא מלאכה שעדיין רלוונטית כיום. יש מי שחושב שזו התחייבות שעשוייה לקחת יותר מדי זמן, שאין לו את הכישורים הנדרשים. ויש את מי שתוהה – כיצד אמצא רעיונות לכתיבה?
אבל האמת היא שלא משנה איזה דעות קדומות אתם מחזיקים נגד כתיבת בלוג עסקי – המציאות והעובדות בשטח הן שקובעות. כתיבת בלוג היא דרך זולה ומאוד אפקטיבית לייצר תנועה לאתר שלכם, לשפר את הקידום האורגני שלו ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.
קבלו נתון מעניין ונתחיל: למשווקים (אתם) שמשקיעים בבלוג לעומת אפיקי שיווק אחרים, יש סיכוי גבוה פי 13 ל- ROI (Return on investment) חיובי. וזה רק נתון אחד מיני רבים, המראים כי הלכה למעשה כתיבת בלוג היא השקעת משאבים שיש לכם סיכוי טוב להחזיר ובגדול.
אז איך זה קורה בפועל? חילקתי את התשובה כדי שיהיה לכם נעים ונוח להשתכנע.
1. קידום אורגני
מנועי החיפוש אוהבים תוכן רלוונטי, מתחדש ומעניין (יש להם את הדרך שלהם לבדוק, אל תדאגו) – ולהקים בלוג זה אחד האמצעים היעילים והזולים ביותר לייצר כזה תוכן. ייצור עקבי של תוכן איכותי, שנותן ערך לקהל היעד שלכם, תוך שילוב נכון של מילות החיפוש הרלוונטיות – מגדיל משמעותית את הסיכוי שלקוחות פוטנציאליים ימצאו אתכם באופן אורגני. אם להיות כנים – הוא לא מגדיל את הסיכוי, הוא הסיכוי.
כל מאמר בלוג שאתם כותבים מצטרף לאינדקס של גוגל וחובר לרשת התוכן שנוצרת על ידי כל המאמרים שכתבתם, וכל אחד מהמאמרים זוכה לתמיכה של המאמרים האחרים בקידום הבלוג או האתר. ככל שתייצרו במשך הזמן יותר מאמרים – תגדילו את הסיכוי שלכם לתפוס אורגנית את הלקוחות הבאים. למעשה, בשביל העניין – לאתרים עם בלוג יש 434% יותר דפים באינדקס של גוגל, מאשר אתרים שאין להם.
אבל בין אם אתם מודעים למילות החיפוש הנכונות או חוקי כתיבת מאמר שיווקי מקצועי ובין אם לא – תהיו בטוחים שתוכן בבלוג יעשה בעבורכם את העבודה, כל דבר נוסף רק ישפר את התוצאות.
2. לייצר תנועה לאתר
בסופו של דבר, אם מתכננים את המשפך השיווקי נכון – הכיוון הטוב ביותר הוא להזרים את המתעניינים שלכם יהיה לאתר. האתר הוא נכס דינמי בשליטתכם, שאפשר להפוך אותו למכונה משומנת לייצור לידים ומכירות בהתאם לצרכים ולתכנית השיווקית שלכם.
תוכן בבלוג נותן לכם משאבים יקרים להשתמש בהם ברשתות החברתיות על מנת להגביר את התנועה האורגנית לאתר שלכם. מבלי שיהיה לכם תוכן בעל ערך, יהיה קשה למשוך תנועה מהרשתות החברתיות לכיוון האתר וגם לשמר ולהגדיל את משך הצפייה באתר.
את התוכן בבלוג תוכלו לשתף גם בדיוור שלכם לרשימת התפוצה שהיא כלי שיווקי מאוד יעיל כשיודעים להשתמש בו, ומהווה ערוץ תקשורת יחסית ישיר והכי חשוב – בהסכמה.
תזכרו שאנשים נוטים לשתף תוכן איכותי שהם פוגשים ברשתות החברתיות או במייל, כך שאתם גם מייצרים לקהל שלכם הזדמנויות לשתף את התוכן ובכך מגדילים את החשיפה שלכם לקהלים חדשים.
3. מבסס את העסק כמשפיען\מנהיג\מומחה בתחום\תעשייה
כתיבת בלוג היא אחת הדרכים המועילות ביותר להפוך למומחים בתחום העשייה שלכם. בלוג מהווה עבורכם פלטפורמה אידיאלית לשתף מידע ותובנות הנוגעות לנושא בו אתם עוסקים. תוכלו להתייחס לטרנדים וחדשות מעולם התוכן הרלוונטי ולתת את זווית הראייה שלכם על הנושא. כשאתם כותבים על דברים הרלוונטיים לשוק שלכם ומראים את הידע שלכם, את בו-זמנית משווקים את הכישורים, הידע והנסיון שלכם.
כשתעניקו לקוראים שלכם ידע מקצועי בעל ערך, תעזרו להם לראות את הנסיון הרב שיש לכם. תככל שתתמידו בתהליך זה, על ידי שיתוף תכנים רלוונטיים, תראו כיצד החשיפה שלכם גדלה מפני שתחוו מעורבות גדלה בתוכן ושיתופו על ידי מי שרואים בכם מומחים. התדמית הזו שלכם תסייע להשאר בתודעה של קהל היעד ולשפר את הפיכתו ללקוח משלם.
4. מייצר ומבסס מערכת יחסים עם הלקוח \ מייצר שיח
מעורבות וקשר עם הלקוחות הם חלק בלתי נפרד מהשיווק של העסק והמותג. בלוג עסקי הוא פלטפורמה שמאפשרת לכם לייצר דיאלוג עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם. להקים בלוג עסקי זו דרך נהדרת לבנות אמון מול הלקוחות בעזרת תוכן איכותי, רלוונטי ומותאם אישית.
לפוסטים בבלוג העסקי ניתן כמובן להוסיף גם איזור תגובות ולאפשר דיאלוג של ממש על גבי התוכן. התקשורת על גבי הבלוג, בניגוד לזו המתקיימת ברשתות החברתיות – נשארת ירוקת-עד ורלוונטית, ויכולים להנות ממנה גם מבקרים עתידיים בבלוג – זאת בניגוד לחילופי דברים ברשתות החברתיות אשר מהר מאוד נעלמים בתוך הערבוביה של התוכן המתחדש.
דבר נוסף שאפשר כמובן לעשות הוא למנף את התוכן מהבלוג העסקי ברשתות החברתיות ולייצר את הדיאלוג שם, תוך השענות על התוכן האיכותי שיצרתם, שלרוב מתאים יותר לפרסום בבלוג ולא בדף הפייסבוק שלכם.
האפשרות לקיים דיאלוג עם הלקוחות שלכם היא יקרת ערך מבחינה שיווקית. האפשרות לשאול ולהתעניין בקהל שלכם תאפשר לכם ללמוד המון על הצרכים, הרצונות והנטיות שלו ולדייק את התוכן, המוצרים והשירותים שלכם תוך כדי תנועה.
תקשורת שמתקיימת אונליין, על גבי האתר שלכם ובעזרת התוכן שיצרתם, מאפשר
5. בונה אמון \ מכניס פן אנושי לעסק
בלוג מאפשר לכם להכניס לאתר פן אנושי ואישי של העסק שלכם. בניגוד לדינמיקות שיווקיות אחרות, שפעמים רבות מערבות תוכן פחות פרסונלי – הבלוג העסקי הוא מקום מצויין לבטא בו דיעות ומחשבות ולחבר את קהל היעד לערכי הליבה שלכם והתשוקה שמניעה אתכם לעשות את מה שאתם עושים.
דרך הבלוג תוכלו לתת לעולם מושג טוב יותר על האופי העסקי שלכם, על החזון ועל הצד האנושי של המותג. בעזרת בחירה ואיפיון נכונים של תוכן, תוכלו לתת ערך ללקוחות שלכם תוך ביטוי קולכם ואישיותכם ובניית אמון כתוצאה מכך.
לסיכום
אם אתם רוצים לטפח אפיק שיווק אורגני יעיל וזול לרוץ איתו למרחקים ארוכים – אין ספק שלהקים בלוג לעסק זה פתרון נהדר בשבילכם. כתיבת בלוג עוזרת מאוד לתהליכי הבידול, בונה אמון ועוזרת לייצר מערכות יחסים משמעותיות עם הלקוחות של העסק. ומעבר לזה, ולא פחות חשוב – הבלוג פותח לכם את האפשרות לשחק במגרש של הגדולים ולייצר תנועה אורגנית לאתר שלכם דרך מנועי החיפוש.