דף נחיתה או אתר אינטרנט?

מה ההבדל ביניהם ומה אתם צריכים

אחת השאלות שחוזרות על עצמן לעיתים קרובות, בשיחות שלי עם לקוחות מתעניינים, נוגעות בשאלה המהותית – מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט. רבים חושבים שדף נחיתה הוא פשוט אתר אינטרנט של עמוד אחד, דף הבית של האתר, כרטיס ביקור דיגיטלי או פרשנות יצירתית אחרת. 

אך האמת היא שתפקידו ומהותו של דף נחיתה לעומת אתר מאוד שונים, וההבנה של השוני היא בסיסית בתהליך איפיון הצרכים. 

לכן, קיפלנו שרוולים והרטבנו את העט, כדי לענות לכם ולבאים אחריכם, אחת ולתמיד על השאלה החשובה – מהו דף נחיתה? במה הוא שונה מאתר? צריך גם וגם?

בואו נראה.

אז מה הוא בעצם דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף שבו אנחנו פונים פנייה ישירה ומציעים הצעה ייחודית ואטרקטיבית, לקהל יעד מוגדר שהזרמנו מקמפיין שיווקי, ובו מתאפשר לנו להמיר את המבקרים ללידים באחוז גבוה משמעותית מאשר בדף אתר רגיל, תוך שמירה על המידע הנוגע לזהותם לסוג התוכן שהמיר אותם.

בדיוק בדיוק זה. עכשיו בואו נדבר על ההבדלים.

מה התכלית?

לאתר אינטרנט יש לרוב תכלית מאוד מגוונת. לספר את סיפור המותג. לאפשר רכישה של מוצרים אונליין. להעניק לקוראים ערך בצורת תוכן. אלה הן רק דוגמאות קלאסיות אבל ברוב המקרים נראים שילובים שונים בהתאם לאופי העסק, השירות והמוצר. 

לדף נחיתה, במצב האופטימלי – יש תכלית אחת ברורה. מה התכלית? איסוף לידים כמובן. ההנעה לפעולה, הברורה והמודגשת – מטרתה להביא את המבקרים בעמוד להשאיר את הפרטים שאנחנו צריכים על מנת להמשיך ולמכור להם לאחר מכן (טלפונית, בדיוור משלים, במעבר לדף תשלום ועוד ועוד). כדי להגשים את התכלית הזו יש מגוון לא קטן של אסטרטגיות נפוצות: 

– ספר דיגיטלי (ebook) – תוכן מקיף וסמכותי בתחום העשייה שלכם
– מדריך להורדה (guide) – תוכן המסביר איך לבצע פעולה מסויימת, צעד אחר צעד.
– צ'קליסט (Checklist) – רשימה מסודרת ושימושית של משימות, צעדים, או שלבים במהלך כלשהו.
– הרשמה לוובינר חינמי – שעוסק בנושא הרלוונטי לקהל היעד.
– קופונים – אשר נותנים ערך אטרקטיבי לזמן מוגבל.

יש לי עוד הרבה מאוד דברים מעניינים ויעילים לשתף איתכם, אעדכן בשמחה

השארת כתובת המייל מהווה סגולה להצלחה עסקית ומעודדת מערכת יחסים חדשה עם השפע, על אחריותכם בלבד

קהלי יעד

בעוד לאתר, כייצוג של עסק, יכולים להיות מגוון של קהלי יעד באופן טבעי, ונבנה אותו ביעילות ובחוכמה כך שיפנה סימולטנית לכמה קהלים – לדף נחיתה יש מגוון מצומצם, אם בכלל, של קהלים. חוזקתו של דף הנחיתה והאסטרטגיה שלו תמונה במסר במאוד ברור לקהל מאוד ברור. 

באתר יש לנו את האפשרות לייצר חוויית משתמש טובה, לייצר עמודים שונים לקהלים שונים, לייצר תוכן מגוון שנותן ערך לקהלים שונים. בדף נחיתה אנחנו מתמקדים בקהל אחד ומייצרים לו חווייה אקסקלוסיבית והנעה לפעולה מותאמת אישית.

בפרץ של נוסטלגיה החלטתי להעלות פה את דף ההמראה הראשון שבניתי לעצמי

ללא הסחות דעת

כשאנחנו מתכננים אתר, אנחנו שמים בין היתר דגש על חוויית משתמש. אנחנו חושבים לא רק על התנועה הטבעית של המבקר בעמוד, אלא על המעבר בין העמודים השונים, יצירת הקשרים וחוויה שלמה שבסופו של דבר מייצרת אצל המבקר תפיסה רחבה של העסק שלנו ובתקווה מניעה אותו לפעולה מתבקשת (השארת פרטים, רכישה, שיתוף וכו'). 

כשאנחנו מתכננים דף נחיתה אנחנו שמים דגש רב על כך שלנוחת בעמוד לא תהיינה הסחות דעת. אנחנו מוותרים כמעט על כל מה שניתן לוותר עליו – קישורים פנימיים או חיצוניים, ראש האתר (Header) ותחתית האתר (Footer) אם מדובר על דף נחיתה שנבנה על גבי האתר שלנו, וממש כל דבר שאינו נוגע לתכלית המוגדרת של הדף.

מאיפה מגיעה התנועה? (טראפיק \ Traffic)

אתר אינטרנט נהנה מתנועה שמגיעה אליו מכל מיני מקומות – ממנועי החיפוש, מהמדיות החברתיות, מקישורים המפנים לאתר ממקומות שונים ברשת, מרשימת הדיוור ומאפיקים נוספים. 

מנגד, דף נחיתה מקבל את רוב התנועה שלו מקמפיינים ממומנים. למה זה? כי בשונה מאתר שאיתו אנחנו רצים לטווח הארוך ונהנים ממאמצי שיווק ארוכי טווח, בדפי נחיתה אנחנו רוצים בדר"כ קהל מסויים בזמן ספציפי, דבר אשר אנחנו יכולים להשיג ביעילות מירבית אך ורק בעזרת שיווק ממומן. 

הסתייגות קלה נוגעת לעמודי נחיתה שיש להם בכל זאת רלוונטיות לטווח בינוני-ארוך ונמצאים על גבי אתר עם דירוג גבוה במנועי החיפוש – שיכולים גם הם להנות מהקידום האורגני של האתר. אבל לרוב זו לא תהיה האסטרטגיה העיקרית.

קמפיין PPC

קמפיין PPC (מודעת תשלום פר קליק) הוא נושא למאמר בפני עצמו, אבל נתייחס אליו כאן בקצרה כי הוא מאוד רלוונטי לענייננו. מדובר על שיטת פרסום מודעות, כאשר התשלום על הפרסום מתבצע פר לחיצה על המודעה (המרה). הפלטפורמות המפורסמות ביותר למודעות מסוג זה הן כמובן מערכת הפרסום של גוגל (Google AdWords) ומערכת הפרסום של פייסבוק. 

מעבר לכך שדפי נחיתה ייעודיים הם בעלי אחוזי המרה גבוהים משמעותית מאשר עמודי אתר גנריים, גוגל למשל, וסביר להאמין שגם פייסבוק – נותנים ציון רלוונטיות לעמוד הנחיתה שאליו מובילה המודעה. 

זה אומר שלדף הנחיתה יש לא רק השפעה על אחוז ההמרות בתוך הדף, אלא גם על מיקום המודעה עצמה בגוגל. דפי נחיתה, בהיותם מאוד רלוונטיים וספציפיים לנושא המודעה, מקבלים דירוג גבוהה יותר לעומת דפי אתר רגילים.

תוכן

כפי שניתן לשער מכל מה שנאמר עד כה, בעוד אתר אינטרנט מכיל מגוון של תכנים, במגוון תתי-נושאים הנוגעים לעסק (שוב, כל עסק ואופיו) – דף נחיתה מתמקד במושא תוכן אחד. זאת אומרת שהטקסט, התמונות והוידאו יכוונו את הלקוח לאותו ערך שהגדרנו באיפיון של הדף.

קצת על תהליך היצירה, בכל זאת בעלי מקצוע

אתר פשוט יכול לקחת עד חודש (ואפילו פחות, אבל בואו נהיה ריאליים לרגע) ועד כמה חודשים לאתרים מורכבים. הרבה תלוי במידת הבשלות של הלקוח והיכולת שלו לספק את החומרים הנדרשים (אנחנו תמיד שמחים להציע את שירותנו גם בזה). בכל מקרה מדובר על תהליך שצריך להתפנות אליו פיזית ורגשית, ומנסיוננו הוא מרגש, מעצים, חווייתי והכי חשוב – כשעושים אותו נכון עושים קפיצה עסקית קוונטית, ממש ככה. 

אנחנו בונים אתרים על וורדפרס כי לטעמנו אין שום סיבה לעבוד עם פלטפורמות אחרות, מדובר על ממשק כל כך גמיש ומפותח שאפשר פשוט לעשות איתו מה שאנחנו רוצים. ככה תהליך היצירה שלנו חופשי ומאפשר לנו לעשות מה שאנחנו צריכים באופן המותאם אישית ללקוח. 

מנגד, דף נחיתה הוא לרוב תהליך קצר טווח, ממוקד, מתוקתק ופחות תובעני מבחינת זמן ומבחינת כסף. כבר יצא לנו לעשות מהלכי בזק מוצלחים מאוד ולהפיק דף נחיתה ביום-יומיים מרגע הפנייה של הלקוח. 

גם דפי נחיתה אנחנו בונים על וורדפרס, למרות שיש לא מעט פלטפורמות שמציעות לך לבנות בכוחות עצמך. ולמה זה? בדיוק מאותה סיבה – החופש לעשות תהליך של התאמה אישית לצרכים שלך. הפלטפורמות האחרות מאוד מוגבלות ביכולות העיצוב שלהם ולעיתים גם ביכולת להתממשק עם פלטפורמות שיווקיות אחרות שהעסק משתמש בהם (רלוונטי מאוד בקמפיינים).

לסיכום

אמנם לאתרים ודפי נחיתה יש קווים דמיון מסויימים, בכל זאת, יישויות דיגיטליות, סוד הצלחתם טמון דווקא בשונותם. השונות הזו מתבטאת בתכלית, בתוכן ובמבנה. כשאנחנו מבינים לעומק את ההבדלים ויודעים למנף אותם לצרכינו, אנחנו יכולים לאפיין ולהקים אתרים ודפים אופטימליים. 

סוף סוף הצלחנו לענות על שאלה שאנחנו נשאלים הרבה, אבל אם בכל זאת נשארתם עם תהיות – אל תהססו להשאיר תגובה כאן למטה או לפנות אלינו בכל דרך שנוחה לכם. 

בהצלחה רבה, בואו נמריא.

אהבת? שיתוף מרבה טוב בעולם.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
סגירת תפריט

יש לי משהו בשבילך

כל מה שאני יודע - בתיבת המייל שלך

מלא חומר טוב, יעיל ומעשי שיעזור לכם להפוך את השיווק שלכם ליצירתי יותר.
איך לספר סיפורים, לבנות תקשורת חזותית ולהגדיל את הפרנסה.