כשמדובר בבניית נוכחות מקוונת משפיעה כמטפלים, אי אפשר להקל ראש בערך של אתר אינטרנט מקצועי, מעוצב אישית ומותאם לתדמית האישית שלכם. אתר המשמש אמצעי משמעותי למשיכת מטופלים לקליניקה ומשתתפים לסדנאות וקורסים, בניית הסמכות המקצועית וביסוס האמינות.
בעוד אתרים מסויימים יכולים להיות יותר "גנריים" ופחות ייחודיים, אתר למטפלים צריך מספר מאפיינים שהופכים אותו לאפקטיבי ומשמעותי יותר בהרחבת הפרקטיקה של המטפל ובמשיכת מטופלים חדשים לקליניקה.
במאמר זה בבלוג, נסקור את המרכיבים החיוניים המרכיבים אתר למטפלים שמביא תוצאות, ונבטיח שתוכלו ליצור מרחב דיגיטלי המעביר בצורה יעילה את המומחיות שלכם ומתחבר עם לקוחות פוטנציאליים.
דף בית ברור ומייצר עניין
דף הבית הוא ההזדמנות שלנו ליצור רושם ראשוני חזק ולמשוך מבקרים פנימה. מתוך מחשבה על כך, אנו נותנים עדיפות לכותרת ברורה ותמציתית שמעבירה מיד את הערך הייחודי שאנו מביאים ללקוחות. בנוסף אנחנו נותנים מקום לדימוי ויזואלי חד, המעביר את התדר והאיכות של הקליניקה שלנו.
אנחנו שמים דגש על תמונות באיכות גבוהה או סרטונים מרתקים בדגש על יצירת קשר רגשי עם הקהל שלנו.
בנוסף, אנו מייחסים ערך גבוה לחוויית משתמש, ומבטיחים שהאתר שלנו יהיה קל לניווט, עם תפריטים אינטואיטיביים ופריסה המנחה את המבקרים בצורה חלקה למידע שהם מחפשים.
עמוד אודות
כאשר לקוחות פוטנציאליים נוחתים באתר האינטרנט שלנו, אנו רוצים שהם ירגישו תחושת אמון. לכן דף אודות (או הסיפור שלי) הוא מרכיב קריטי. כאן אנו חולקים את הרקע המקצועי שלנו, הכישורים ותחומי ההתמחות שלנו.
אבל אנחנו הולכים מעבר לעובדות ולנתונים; אנו שואפים לבטא את התשוקה שלנו לעזור ללקוחות ואת המחויבות שלנו לרווחתם. אנחנו מעצבים ומייצרים תוכן לעמוד אודות עם מגע אישי ושיתוף הערכים והגישה שלנו לטיפול, ובכך אנו מזמינים את המבקרים להתחבר אלינו ברמה עמוקה יותר ולהבין מדוע אנחנו מתאימים לצרכיהם.
עמוד אודות מוצלח מכיל גם טקסט שהוא יותר סיפורי ומעניין, וגם טקס שהוא יותר רשמי ואסוף המתייחס להכשרות המקצועיות שלנו.
כתבתי מאמר ספציפי על כתיבת עמוד אודות למטפלים, תקראו מכאן >>
דף נחיתה לקליניקה \ קורסים וסדנאות
את השירותים השונים של העסק שלנו, בין אם זה טיפול פרטני או הנחייה כלשהי – מומלץ להציג בדף נחיתה. כלומר, התוכן בעמוד יעביר את הגולשים באתר חוויה טרנספורמטיבית שתעזור להם להבין את המקום שבו הם נמצאים וכיצד מה שאתם מציעים להם יכול לסייע להם להגיע למקום בו הם רוצים להיות. אנחנו עוזרים להם לקבל החלטה מושכלת לגבי הבריאות שלהם.
בדף נחיתה מומלץ לתאר את השירות, לפרט למי הוא מתאים ומה הוא כולל, ולהוסיף הוכחות חברתיות חברתיות היכן שמתאים. אנחנו רוצים לענות על כמה שיותר שאלות נפוצות כדי להפוך את השיחה הראשונית עם המתעניינים לממוקדת ועניינית.
כמו כן, אנחנו רוצים לוודא שהדרך האפשרית לפנייה ברורה וקלה כדי לוודא שאף לקוח פוטנציאלי לא נושר בדרך.
מידע ליצירת קשר וקביעת פגישות מקוונת
אתר למטפלים צריך להקל ככל האפשר על הלקוחות לפנות אלינו. זו הסיבה שהצגת פרטי הקשר שלנו באופן בולט, כולל מספר טלפון, וואטסאפ או כתובת דוא"ל – היא בראש סדר העדיפויות.
ניתן להקים עמוד ייעודי ליצירת קשר, אבל בכל מקרה רצוי לדרכי הפניה יהיו נגישות מכל חלקי האתר, בין אם בתחתית האתר הקבועה או באייקון צף בפינת העמוד.
יתר על כן, ניתן למנף את הנוחות של הטכנולוגיה ולשלב מערכת תזמון פגישות מקוונת (דוגמת קלנדלי). זה מייעל את תהליך הפנייה ומאפשר ללקוחות פוטנציאליים לקבוע פגישת הכרות בקלות ובזמן שנוח להם.
בלוג / איזור תוכן דינמי
רק ליישר קו – בלוג הוא שם גנרי לאיזור באתר שבו אתם מעלים לאתר תכנים שמעבר לתוכן הקבוע באתר. אני מציין את זה כי זה חלק חשוב ומשמעותי באתר, ואני מוצא שיש מטפלים שהמונח הזה לא מסתדר להם עד הסוף. אפשר לקרוא לזה "מאמרים מקצועיים", "תוכן מקצועי" או "מגזין ספירלי" (כמו אצלי) – לבחירתכם.
מה מעלים לבלוג? כדאי לתת כאן מעוף ליצירתיות – זה יכול להיות סיפורי מקרה, תובנות, סיפורי הצלחה, הרחבה על הכלים הטיפוליים שלנו, המצבים שבהם הטיפול שלנו יעיל ועוד. ניתן להעלות כמובן תוכן כתוב אבל גם סרטונים עושים עבודה מעולה לא פחות (גם מקדמים את ערוץ היוטיוב שלכם, אם יש כזה).
כאן כתבתי בנפרד על סוגי תוכן שאפשר (וכדאי) להעלות לבלוג מטפלים.
החלק הזה באתר הוא אחד החלקים המשמעותיים מכמה סיבות. קודם כל הוא מאפשר הרחבה והעמקה של התדמית שלכם ומיצוב שלכם כבעלי סמכות בתחומכם. הוא משקף מקצועיות, אמינות ונגישות.
שנית, זה החלק הכי משמעותי מבחינת קידום אורגני של האתר. ככל שיש לנו יותר תוכן באתר ומבקרים שוהים בו זמן ארוך יותר כדי לצרוך את התוכן – גוגל מזהה את זה ומדרג את האתר גבוהה יותר בחיפושים.
כשאתם מפרסמים תוכן בבלוג הוא ירוק-עד, נגיש לקהל היעד ועושה לכם שירות טוב לאורך זמן. זאת בניגוד לפרסום תוכן ברשתות החברתיות שמקבל מעט מאוד חשיפה (מישהו כאן פיצח את האלגוריתם) ונעלם מהר מאוד בתהום הנשייה.
וגם, תהליך הכתיבה (או הצילום) הוא תהליך אינטואיטיבי של הזדדכות – והוא מאוד עוזר לפרק ולפשט קונספטים מורכבים שעוזרים, שוב, לאנשים להתחבר.
הוכחות חברתיות
כלי מאוד יעיל לבנות אמינות אצל קהל שלא מכיר אתכם או את חברים שלכם – זה הוכחות חברתיות. במקרה של מטפלים זה בעיקר המלצות לקוח וסיפורי הצלחה של לקוחות.
הניסיון שלי מראה שלמטופלים לא מאוד נעים לבקש המלצות, וזה לגיטימי ביותר מפני שחיסיון המטופל הוא ערך עליון.
אבל הניסיון שלי גם מראה שבמקרים רבים יש מטופלים, בעיקר שהתהליך איתם היה מאוד חיובי ומשמעותי, שמסכימים ושמחים להעיד על התהליך שעברו איתנו וזו אפילו זכות עבורם. תמיד אפשר לפרסם את ההמלצה בעילום שם וללא תמונה.
כמו כן, לא צריך המון – אבל כדאי להצטייד בכמה כי זה ממש תורם בבניית אמון.
סיכום
לסיכום, אם אנחנו רוצים לבנות אתר שהוא חלק משמעותי ואינטגרלי מהשיווק שלנו כמטפלים, ומביא לנו תנועה של מטופלים שטובים לנו – כדאי וראוי לרדת לפרטים הקטנים ולהקפיד על כמה עקרונות חשובים.
אתר למטפלים הוא הזמנה לזכך ולהציג את הייחודיות המקצועית שלנו. לשדר אמינות וסמכות, להציג את השירותים באופן שיסייע ללקוח הפוטנציאלי להבין את הערך שלנו ולאפשר דרכים נוחות ומגוונות ליצירת קשר.
ברגע שאנחנו מתייחסים לאתר שלנו כאל יישות מתפתחת הדורשת השקעה, תחזוקה ואהבה – אנחנו הופכים אותו לנכס משמעותי בעסק שלנו.
בהצלחה