מתכוננים לבניית אתר

11 שלבים בדרך לאתר שמייצר לידים

מתבשלים לקראת פרוייקט בניית אתר לעסק שלכם? חוששים מהיקף הזמן שתצטרכו להשקיע? אין סיבה שלא תתחילו להתכונן.

תהליך בניית אתר הוא תהליך יחסית מורכב ורב-שלבי – תלוי כמובן בצרכים שלכם ובאיפיון האתר. בכל מקרה, גם אם מדובר על אתר יחסית "פשוט", אנחנו שואפים לבנות אותו בצורה האופטימלית ביותר שתשרת את מכלול הצרכים של העסק, כדי שהוא יוכל להוות את עמוד התווך השיווקי שלכם.

היות ואתם יודעים הכי טוב אודות העסק שלכם, מבחינה מהותית ומבחינה טכנית (גם אם אתם צריכים בעל מקצוע שיעזור לכם להגשים), אתם כבר עכשיו יכולים לשבת בצורה מסודרת, פרק זמן בשבוע העבודה שלכם, ולעשות עבודת הכנה לבניית אתר.

העבודה הזו תייעל, תאיץ ואולי אף תוזיל (במקרים מסויימים) את הפרוייקט המתוכנן ותפנה אתכם להתעסק בתכניות שיווקיות במקום להיות עמוסים במשימות סיזיפיות של ייצור תוכן.

אז איך עושים את זה?

במאמר לפניכם ערכנו רשימה מפורטת של נקודות שאתם יכולים לתת עליהם את הדעת. היות ואנחנו מעודדים את הלקוחות שלנו לעבוד בצורה שיטתית ומסודרת (לטובת היעילות), יצרנו בעבורכם קובץ צ'ק ליסט שתוכלו להשתמש בו כדי לעבור את תהליך ההכנה – שלב אחרי שלב. יאללה נתחיל.

1. מחקר קהל יעד ובניית פרסונות

קודם כל חשוב לציין שמחקר קהל יעד הוא חלק חשוב מכל תכנית שיווקית או אסטרטגיית תוכן, ובכל מקרה מומלץ לעבור תהליך כזה. בהקשר של פרוייקט בניית אתר, ברגע שיש לנו תמונה ברורה אל מי אנחנו פונים, אנחנו יכולים להגיע לתוצאה אופטימלית בכל הנוגע לאיפיון חוויית המשתמש, התקשורת הטקסטואלית והויזואלית, המסרים השיווקיים שלנו ונגיעה אמיתית וכנה בצרכים וברצונות המהותיים של הקהל.

האתר שלכם אמור לפנות באופן ישיר אל קהל היעד שלכם ולדבר את הצרכים שלו. כאשר אנחנו בונים פרסונות יש לנו הבנה דמוגרפית מעמיקה יותר של הקהלים השונים, איפיון מדוייק יותר של הצרכים שלהם ופרופילים התנהגותיים ברורים יותר.

לכן, אם אתם מתכננים בניית אתר לעסק ועוד לא עברתם תהליך יסודי ובחינה מדוקדקת של קהלי היעד שלכם – עכשיו זה זמן נפלא להתחיל להכין את שיעורי הבית שלכם. תתכוננו לשידרוג משמעותי באיכות המאמצים השיווקיים שלכם.

2. מחקר שוק

לשלב האיפיון של האתר מומלץ להגיע לאחר שערכתם סקירה מקיפה של אתרים בתחום העשייה שלכם ובתחומים משיקים. ממש לשבת ולהתחיל לחפש באופן יסודי ודרך שימוש במילות מפתח שונות אתרים רלוונטיים. מומלץ לשמור במועדפים אתרים שבולטים מעל האחרים ונראים לכם ראויים לבחינה. כמו כן מומלץ שתנהלו מסמך ובו הארות ודגשים הנוגעים לרשמים שלכם. לא תמיד תדעו לקרוא לדבר בשם ולכן אפילו תיאור כללי בליווי קישור יעשה את העבודה.

למחקר מהסוג הזה עוזר להציף דברים שלא תמיד חושבים עליהם – מרעיונות עיצוביים עד לפתרונות יצירתיים ויעילים לצרכים שלכם. אתר וורדפרס הוא אורגניזם דיגיטלי משוכלל וניתן לעשות בעזרתו דברים שאתם עוד לא מכירים. כשאתם מגיעים עם רפרנסים לבעל המקצוע שמנהל לכם את הפרוייקט, הרבה יותר קל לו להבין את הטעם שלכם ואתם הצרכים שלכם. מחקר מהסוג הזה מאוד מדייק ומדגיש אותם.

יש לי עוד הרבה מאוד דברים מעניינים ויעילים לשתף איתכם, אעדכן בשמחה

השארת כתובת המייל מהווה סגולה להצלחה עסקית ומעודדת מערכת יחסים חדשה עם השפע, על אחריותכם בלבד

3. מיתוג

אם התכוונתם לעבור תהליך מעמיק של מיתוג לעסק שלכם – מומלץ מאוד שתעשו את זה לפני בניית אתר. בתהליך בניית האתר אנחנו נעבור תהליך של הקמת נכס דיגיטלי ברוח ובמהות של העסק שלכם. אין דרך טובה יותר לתכנן, לזכך ולעצב את המהות הזו מאשר בתהליך המיתוג. מיתוג מהווה בסיס איתן לשפה ותקשורת הויזואלית של העסק כמו גם לסטוריטלינג שלו.

כאשר תגיעו לבניית האתר לאחר תהליך של מיתוג, יהיה הרבה יותר קל לאפיין את עיצוב האתר ולבנותו באופן שישקף ויעביר אתכם. אתר ממותג הוא אתר שמבקרים נוטים יותר לרכוש את מוצריו ושירותיו מאשר אתר שאיננו ממותג.

4. מבנה האתר

סוגיית מבנה האתר דורשת תכנון ביחד עם מפתח האתר, אך גם כאן כמו בשלבים הנוספים כדאי לכם לתת את הדעת גם כהכנה לתהליך. אנשים רבים מתייחסים להגדרתו ותכנונו של מבנה האתר כדבר כמעט טריוויאלי, אבל האמת היא שיש לו השפעה מאוד גדולה על חוויית המשתמש והיכולת שלנו להניע אותו בהצלחה לבצע את הפעולה הרצויה.

איפיון מבנה האתר נשען על התובנות שנרכשות בשלב מחקר קהל היעד וההגדרה היסודית של סל המוצרים והשירותים של העסק. הוא יכול לעזור לכם מאוד לעשות סדר בהפקת התכנים לאתר ובהכוונת מפתח האתר לייצר חוויית המשתמש הרצויה.

התחילו מלהסתכל על מבני אתר של קולגות ו"מתחרים". בחנו איזה עמודים מופיעים בתפריט הראשי של האתר ואיזה עמודים קיבלו מקום בתפריט הנפתח. בחינה מוקדמת של הנושא תעשה לכם סדר בראש ותעזור לכם לקבל מושג לגבי האתר שלכם.

אתרים חינמיים דוגמת GlooMaps מאפשרים לכם לשחק עם הרעיונות שלכם באופן ויזואלי, ולשמור לקראת הפגישה עם מפתח האתר.

מפת האתר

5. טקסטים לעמודי האתר הראשיים

טקסטים הם אחד הדברים שיותר מאתגרים בעלי עסקים בתהליך בניית אתר, ולכן הם גם אחד מהגורמים המעכבים ביותר. לכן, גם אם מפת האתר עוד לא לגמרי ברורה לכם, יש כמה טקסטים שאתם כבר יכולים להתחיל להפיק, בעצמכם או בעזרת כותב תוכן: אודות (העסק, החזון, הצוות – בהתאם לאופי העסק), מידע הנוגע לשירותים השונים, הסברים על המוצרים, שאלות ותשובות נפוצות וכיוצא באלה.

מומלץ להתחיל בלערוך רשימה מסודרת של תחומי העסק השונים אשר צריכים להיות מפורטים על גבי האתר. אל תדאגו מעודף מידע, תמיד תוכלו להשתמש בקטעי תוכן עודפים בבלוג או שתוכן ברשתות החברתיות.

6. תוכן דינמי, מאמרי בלוג

אנחנו ממליצים לכל מי שיכול – לנהל בלוג באתר שלו. לא נרחיב את היריעה כאן, מפני כתבנו על כך במאמר אחר, אבל לבלוג יש משמעות גדולה מאוד בקידום של האתר והוא תורם משמעותית לתדמית של העסק. בכל מקרה, אם החלטתם שכן (אם אתם מתלבטים – דברו איתנו) – אתם ממש יכולים להתחיל להכין תוכן לבלוג. על מנת לנהל בלוג אפקטיבי יש צורך לאפיין את התוכן היטב, להתאימו לקהל היעד ולפרסמו בהתמדה ותוך חשיבה על מילות מפתח רלוונטיות. לכן יש מספר תהליכים שמומלץ לקדם לפני שמתחילים, שהופכים את ניהול הבלוג בהמשך לקל וזורם יותר.

בשלב זה מומלץ לערוך "מחקר מילות מפתח", ולהתחיל לפתח "בנק" של רעיונות לתכנים ומאמרי בלוג עתידיים. המצב האופטימלי הוא שתמיד תהיו צעד אחד קדימה בתכנון התוכן שלכם.

7. תמונות

תמונות מהוות חלק משמעותי מאוד מהאסתטיקה של האתר, אבל חשיבותן בהקשר השיווקי גדולה ומשמעותית יותר. כאשר אנחנו משתמשים בצילום מקצועי, מבחינת האיכות ומבחינת מגוון הדימויים הויזואלים המשקפים את הערכים והבידול שלנו – אנחנו מושכים תשומת לב גדולה יותר, מייצרים מעורבות גדולה יותר ובונים את האמון של הקהל בנו ובמותג שלנו.

במאמר מקביל ריכזנו סיבות שונות בגינם כדאי ומומלץ להפיק צילום מקצועי לעסק.

לעסק, ובהתאמה – לאתר עסקי, מומלץ שיהיה מגוון רחב ומקצועי של תמונות המשקפות צדדים שונים שלו. תמונות של הצוות – פורטרטים לצד תמונות "בפעולה", תמונות אווירה המנגישות את ההווי וההוויה של העסק ותמונות מוצר הם מגוון בסיסי שכדאי להפיק לקראת פרוייקט אתר.

נכון, ניתן לרכוש תמונות ממאגרי תמונות סטוק חינמיים או בתשלום, אבל על מנת שלא לייצר תחושה גנרית ומנוכרת מומלץ לבחור תמונות אלה בקפידה ולהשתמש בהם באחוז קטן מהשטחים באתר. אין תחליף לבנק תמונות מותאם אישית המשקפת במקצועיות את העסק שלכם.

8. גרפיקה

לסעיף המיתוג התייחסנו בנפרד מפני שמיתוג הוא לא רק תוצרים גרפיים. אבל בכל מה שנוגע לתוצרים גרפיים, בין אם יש לכם כבר מיתוג מובהק ובין אם לא – אפשר כבר להתחיל להכין ולרכז את החומרים. תחת גרפיקה ניתן לתת את הדעת על לוגו כמובן, אבל גם על אייקונים, רקעים ובאנרים רלוונטיים, תמונות ראשיות למאמרי בלוג – אם תרצו לייצר שפה ויזואלית אחידה שתזהה את התוכן עם העסק שלכם. אם תרצו לרכוש אלמנטים גרפיים ברוחכם, ניתן להסתכל למשל באתר Creative Market הנפלא.

מגוון הפונטים החינמיים בעברית מאוד מצומצם ולכן מומלץ לשקול לרכוש רשיון לפונט ייחודי יותר בתשלום (בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים, תלוי ודורש איפיון צרכים). תביאו בחשבון שטקסט מעטר ומהווה שטחים נרחבים משטח האתר ויש חשיבות גדולה לפונט שנבחר.

ניתן לבחון פונטים בתשלום באתרים דוגמת א' א' א' ו-Fontbit או פונטים חינמיים בממשק פונטים של גוגל.

9. הוכחות חברתיות

להוכחות חברתיות, דוגמת המלצות\עדויות לקוח (כתובות או בוידאו) או תצוגה של לוגואים של לקוחות, לדוגמה – יש אפקט שיווקי משמעותי וחשוב מאוד לתדמית של העסק. לכל עסק, בלי יוצא מן הכלל, אנחנו ממליצים בתוקף להפיק הוכחות חברתיות.

אם אתם נותנים שירות B2B, התחילו לרכז לוגואים של חברות ועסקים שעבדתם איתם, ולבקש רשות להשתמש בהם באתר שלכם. המלצות לקוח ניתן למשוך מדף הפייסבוק, אך בכל מקרה מומלץ (אם אתם לא עושים את זה באופן גורף) לפנות בצורה ישירה ללקוחות מרוצים ולבקש מהם בנימוס לכתוב לכם חוות דעת. מנסיוננו לקוחות מרוצים מאוד שמחים לפרגן ואין זו טרחה גדולה בעבורם.

לעסק לו זה רלוונטי, מומלץ להשקיע ולהפיק צילום וידאו מקצועי של חוויות לקוח. אם ישנם אירועים אליהם מגיעים באופן אורגני לקוחות העסק, מומלץ לתאם עם בעל מקצוע יום צילום ממוקד ולהכין את הלקוחות לכך שתשמחו לצלם אותם. מהלך זה מעט מורכב יותר אך הרווח השיווקי בצידו גבוה.

הוכחה חברתית

10. הנעה לפעולה

ההנעה לפעולה בחלקי האתר שונים נראית ומתנהגת אחרת. כשלב ראשון אנחנו מאפיינים ומגדירים איזה פעולות אנחנו רוצים שהמבקר באתר יבצע – יעבור מעמוד לעמוד, ישאיר פרטים בטופס, יחייג אלינו ישירות, יוריד קובץ דיגיטלי או יצטרף לרשימת הדיוור – כל אלה הם רק דוגמאות להנעות לפעולה שאנחנו יכולים ליישם באתר שלנו.

ההנעה לפעולה היא אחד מהביטויים המהותיים לפונקציונליות של האתר, ועיצוב האתר בסופו של דבר צריך לשרת אותה – היא זו שמתרגמת את מאמצי השיווק שלנו לפירות מתוקים.

11. הכנה לאיפיון תהליכי אוטומציה

זה לא טריוויאלי שתדעו להפוך תהליכי שיווק, מכירה וניהול לקוחות שלכם לאוטומטיים ולא על כך מדובר. מה שכן, היות ואתר אינטרנט מהווה כעין Hub, מרכז, של העסק שלכם, בסיס דרכו את מתקשרים עם הלקוחות, מפעילים מגוון של אסטרטגיות שיווק ומכירה – תהיו בטוחים שיש הרבה מהלכים מתוחכמים ונכונים שתוכלו לבצע בתחום האוטומציה, שיחסכו לכם המון זמן וכסף.

כדי שנוכל לעזור לכם לעשות את זה בצורה יעילה ויסודית יותר, תוכלו להתחיל לרשום ולשרטט סקיצה של התהליכים האלה כפי שהם מתקיימים היום. תוכלו לבחון אילו חלקים בתהליך מתקיימים היום ידנית וגוזלים לכם משום כך לא מעט זמן.

דברים שגרתיים שאנחנו אוהבים להפוך לאוטומטיים – ריכוז הפניות מהאתר במערכת ניהול לקוחות, מפשוטה (Google Sheet) ועד מערכת CRM מורכבת יותר, מכירת מוצרים או שירותים תוך סליקה ושליחה אוטומטית של חשבונית ללקוח, שילוב של דיוור אוטומטי – יחיד או סדרת מסרים – במהלכים שיווקים שונים, ועוד.

סיכום

הגעתם עד הלום? כל הכבוד, נראה שאתם לוקחים ברצינות את ההשקעה שלכם בעסק. גם אנחנו!

נשמח מאוד לענות על שאלות שעלו ולדייק אתכם. לפעמים, בפרוייקטים מורכבים יחסית, מומלץ לבצע שיחת איפיון מסודרת (שהיא חלק מובנה בתהליך בניית אתר) אפילו לפני שיוצאים לדרך.

אנחנו יכולים להבין למה זה נראה כמו המון עבודה, ובכן, זו לא-מעט עבודה. אבל מנסיוננו מדובר בתהליך הזדככות שיכול להיות מאוד מרגש ומעצים בהתפתחות העסקית, והתמסרות אליו מביאה תוצאות מעולות ששוות את כל הטרחה.

אז למה אתם מחכים?

אהבת? שיתוף מרבה טוב בעולם.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
סגירת תפריט

הנה הצ'ק ליסט מחכה לך

לאחר מילוי הטופס תועברו להורדה, קלי קלות.

מילוי הטופס מהווה אישור הצטרפות לרשימת הדיוור, תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת (אבל כיף אצלנו).