רשימת הדיוור

10 דרכים להגדיל את רשימת הדיוור שלכם בקלות וביעילות

אם שיווק במייל הוא אפיק שאתם מנסים לפתח בעסק שלכם, כנראה שהמאמר הזה יכול להועיל לכם. יש הרבה דברים שצריך להביא בחשבון כשמנסים לבסס את התשתית לניוזלטר, מאיפיון קהלים ותכנים ועד ניהול הרשימה וניתוח נתוני קמפיינים. הפעם התמקדנו בנושא של הגדלת הרשימה, ישר ולעניין – איך אפשר לעודד הצטרפות של משתמשים חדשים לרשימת הדיוור.

רשימות דיוור הם עניין דינמי – יש מי שעוזב, יש מי שבא, ישנן כתובות שמתיישנות ועוד מיני שינויים שמשפיעים על האפקטיביות. מה עושים? צריך לשמר תנועה קבועה של מצטרפים חדשים, אין ברירה.

ריכזתי עבורכם 10 פעולות יעילות ופשוטות ליישום, על מנת שגם אתם תוכלו להתחיל (או להמשיך) לטפח ולהגדיל את רשימת הדיוור שלכם. 

1. לייצר תוכן איכותי למייל

כן, הכי ישר ולעניין שיש – תייצרו תוכן איכותי. הרבה עסקים מפספסים את העובדה שהדיוור הוא פלטפורמת תוכן לכל דבר ולא עלון פרסומי יבש. מומלץ וראוי, כבכל ערוץ שיווק – לתכנן ולנהל את ההפקה וההפצה של התוכן בצורה מסודרת. התוכן צריך להיות מעולה, לא פחות – מדובר על אפיק שיווקי בעל החזר השקעה נהדר כשעושים בו שימוש נכון.

כאשר תייצרו תוכן איכותי הקהל שלכם יתחיל לעקוב אחר הדיוור, ישתף אותו – הרשימה תגדל ואחוזי הפתיחה יעלו.

2. הציעו תוכן חינמי מושקע להורדה

ידוע גם בכינוי הפחות סקסי מגנט לידים, אבל זה פחות הסגנון שלנו. 

נורא פשוט, לוקחים הצעה מפתה, משלבים אותה עם נתח יפה ומשמעותי של ערך ואורזים את זה יפה. זה יכול להיות מדריך, ספרון מקצועי, אינפוגרפיקה, צ'ק ליסט או כל דבר אחר שיכול לתת ערך משמעותי לקהל היעד שלכם.  את הקובץ שעיצבת – יהא זה PDF או כל פורמט אחר – אתם מציעים בחינם, בתמורה לכתובת המייל. ערך בעבור ערך.

בקונטקסט רחב יותר של נתינת ערך חינמי במאמרים ובפוסטים שלכם, תוכן מהסוג הזה מתקבל בדר"כ יפה גם על קהל קיים וגם על קהלים חדשים שמגיעים לאתר שלכם. 

יש מי שחושב שזה כבר לעוס, או שמדובר במניפולציה נבזית על הקהל – אבל אם תקחו דוגמה מהטובים ביותר, תראו שיש דרכים אורגניות נפלאות לבצע את האסטרטגיה הפשוטה והיעילה הזאת.

3. פלחו את רשימת הדיוור שלכם

העיקרון הזה חשוב מאוד לתפקוד מייטבי של כל רשימה. 

לכל עסק יש בדר"כ יותר מקהל יעד אחד, יותר מפרסונה שיווקית אחת מוגדרת. על כן, כדאי לכם ככל הניתן לנהל חלוקה פנימית של רשימת הדיוור (לכל מערכת דיוור יש אפשרות מובנית לעשות את זה) וכך לשמר מיד גבוהה יותר של רלוונטיות לנמען.

מידה גבוהה של רלוונטיות לנמען היא סגולה מעולה לפתיחה של מיילים, שיתופים והרשמות לרוב.

4. הטמיעו טופס הרשמה לרשימת הדיוור בדף הפייסבוק המקצועי שלכם

המדיות החברתיות עם מרחב מעולה לפתח בו את הקהל של העסק. אמנות חשובה היא לדעת לחבר בין המרחבים השיווקיים השונים ולייצר טראפיק איכותי ונינוח ביניהם, לדוגמה מדף הפייסבוק לאתר או למערכת הדיוור שלכם.

רוב מערכות הדיוור מאפשרות להטמיע טופס הרשמה על גבי הדף העסקי ובכך מאפשרות לבצע את ההרשמה מבלי לצאת לדף חיצוני, דבר שמשפר את סיכויי ההצטרפות לרשימה.

5. הטמיעו טופס הרשמה לרשימת הדיוור באתר האינטרנט שלכם

יש מי שיאמר שזה טריוויאלי, אבל בתור עסק שבונה אתרים ללקוחות שלו אנחנו יכולים להגיד לכם שזה לא. 

ובכן, המלצתנו היא לפזר ברחבי האתר טפסים מינימליסטיים וברורים, עם הצעה ממוקדת. כמובן שחובה להקפיד על אישור דיוור כדי לא לעבור על חוק הספאם. אם אתם יצרני תוכן, למקם תיבה דומיננטית יותר להרשמה בדף הבלוג שלכם – עושה בדר"כ שירות טוב.  אנחנו בונים אתרים בוורדפרס וזה מאפשר לנו לעצב בקלות טפסים מרשימים ולחבר אותם לכל מערכת דיוור שנרצה.

6. עצבו פופ-אפ באתר שמעודד הצטרפות לרשימת הדיוור

הפופ-אפ עובד. כן, לרבים מאיתנו יש את הרושם שזה הדבר הכי מעצבן בעולם – אבל העובדה היא שזה עובד. ובכל מקרה, לא כל פופ-אפ, אלא כזה שנבנה בצורה הנכונה ולא מעצבן את הקהל שמגיע לבקר את האתר שלנו.

לפי Sumo שיעור ההמרה מפופ-אפ עומד על 3.09%, זה רק נשמע נמוך אבל זה במונחים של רשימות דיוור זה גבוה. ובכל מקרה, הכל תלוי באיכות הפופ-אפ שלכם – העיצוב והגדרת התנאים להופעתו.

7. עודדו את הקוראים שלכם לשתף את התוכן

מומלץ לשלב במיילים שאתם שולחים כפתורים נוחים לשיתוף ברשתות החברתיות וישירות לחברים במייל. אל תהססו להזמין ולעודד את הקהל שלכם גם בפנייה שלכם, בעדינות אסרטיבית כמו שאומרים 🙂

חשוב שבמייל יהיה גם כפתור המאפשר הצטרפות מהירה לרשימה למי שיגיע אליכם דרך הפנייה מחבר.

8. יצר האדם תחרותי – קיימו הגרלה

דרך מאוד מאוד יעילה להשיג ערימה של כתובות מייל היא להפיק קמפיין הגרלה. ניתוח נתונים הראה שדפי נחיתה המובילים להשתתפות בהגרלת פרסים הובילו ל-700% יותר הרשמות לרשימת הדיוור. כן כן, טירוף.

בחרו פרסים ייחודים ושווים. אל תחשבו רק במונחים של כסף, אלא גם של חווייה. פרסים שווים יכולים לייצר לכם קמפיין איסוף מיילים אפקטיבי מאוד.

9. השתמשו בדפי נחיתה

לסעיף הזה שני היבטים. 

נניח שאתם רוצים להוסיף הפניה להרשמה בחתימת המייל שלכם, או רוצים לשלוח ידנית ללקוח שביקש להשאר מעודכן – איך תעשות את זה? 

השתמשו בדף נחיתה ייעודי להרשמה לדיוור. שיהיה מאוד מזמין, עם ערך ברור ועם הנימה הנכונה שתגרום לקהל להבין שאתם לא מתכוונים לשלוח לעברו ספאם. מומלץ להכין את המצטרף לקראת מה הוא הולך – מהי תדירות הפרסום, האם הוא צפוי לקבל סדרת מסרים אוטומטיים או בנוגע לאפשרות שהמייל יגיע לו לתיבת הספאם. 

אם הרשימה שלכם כבר יחסית מכובדת, תוכלו לייצר הוכחה חברתית דוגמת "הצטרפו לכ-3000 אנשי ונשות חינוך שכבר מקבלים מאיתנו עידכונים" ובכך להדגים את האמון שקהל שלכם נותן בכם, וגם את סוג הקהל שעשוי להתרם מהדיוור.

מה שחשוב, שיהיה לכם קישור בשרוול שאותו תוכלו לשלוח ידנית, או להטמיע – בכל הזדמנות שתצטרכו.

מנגד, הסעיף הזה מדבר על הוספת אישור דיוור לכלל דפי הנחיתה של העסק שלכם, גם אלה שאינם ייעודיים להצטרפות לדיוור, מפני שזו דרך טובה לנצל תנועה שגם ככה מגיעה ממאמצי הקמפיינים שלכם. ניצול הזדמנויות, זו הגישה.

10. אספו כתובות מייל אופליין

טוב, הסעיף הזה כמובן לא רלוונטי לכל העסקים, אבל למי שכן – חשוב מאוד. הרבה עסקים אופליין, חנויות פיזיות למשל – עושות הפרדה בין מאמצי השיווק הדיגיטליים שלהם לבין העבודה השוטפת של העסק. במקרה של הרשמה לצורך עדכונים, תוכן מקצועי וקבל הנחות ומבצעים ייחודיים לחברי הרשימה – אין דרך נפלאה ואורגנית יותר מלהציע ללקוח להרשם במעמד התשלום בקופה.

אמנם מדובר על אסטרטגיה שאינה אוטומטית אבל זה פשוט בזבוז לא ליישם אותה.

לסיכום

ברוב המקרים רשימות הדיוור שלנו לא יצמחו לנו בכוחות עצמן בן-לילה. אם זאת, יש לא מעט דברים שאפשר לעשות, וכאן מניתי רק חלק קטן – כדי להגדיל את הרשימה ותפוצתה. חלק מהשיטות שהצגנו פה יכולות להביא תוצאות מרהיבות אם הן מיושמות לאחר מחשבה תחילה ובהשקעה של תשומת לב ויצירתיות. גיבוש נכון של מתנה חינמית בעל ערך ממשי לקהל היעד, תחרות ממונפת היטב עם פרסים אטרקטיביים – יכולים להרים את הרשימה בעשרות ובמאות מצטרפים חדשים.

מעבר לפופ-אפ באתר מקפיץ בקרב עסקים מסויימים את ההרשמות לדיוור בעשרות אחוזים.

המלצתי היא צעד אחרי צעד, לנסות את כל אחד מהשיטות האלה, ואחרות, ולראות מה עובד. ובכל מקרה לא לעמוד במקום ותמיד להתחדש ולרענן וכך גם לשמור את הקהל שלנו, רענן וסקרן לשמוע את מה שיש לנו להציע.

בהצלחה רבה, אשמח לשמוע מה עבד לכם ולייעץ בנוגע למה שלא.

תוכן נוסף שעשוי לעניין אותך

אשמח לדבר

כל תהליך מתחיל בשיחת הכרות – אשמח לשמוע עליך ועל העסק ולראות איך אוכל לעזור. אפשר ליצור איתי קשר בכל דרך שנוחה לך ואשיב בהקדם.

כל תהליך מתחיל בשיחת הכרות – אשמח לשמוע עליך ועל העסק ולראות איך אוכל לעזור.

אפשר ליצור איתי קשר בכל דרך שנוחה לך ואשיב בהקדם.