על החשיבות של צילום מקצועי לעסק

צילום מקצועי הוא חלק מהותי וחשוב בעשייה השיווקית של העסק, למרות שלא כל העסקים מפנימים את זה. אולי אתם מקלים ראש כשזה נוגע להיבט החזותי של העסק שלהם ואולי לא, אבל מה שבטוח – התקשורת החזותית שלכם יכולה לעשות את כל ההבדל.

בחירה נכונה של אלמנטים ויזואלים היא חלק בלתי נפרד מאיפיון והקמה של כל מהלך וקמפיין שיווקי. לכן שימוש נכון ומושכל בצילום הוא באופן טבעי חלק מהתהליך יצירת הקריאייטיב ובניית מערך התוכן השיווקי.

לצילום (גם סטילס ובטח שגם וידאו), יש אפשרות להעביר את המסרים שלכם בצורה מהירה ויעילה. בעידן שבו תקבלו מהקהל שלכם תשומת-לב מועטה בלבד, אם בכלל – מדובר על עניין שיש לו חשיבות גדולה מאוד להצלחת השיווקית. בחירה נכונה של צילום יכולה אם כן לסייע גם בתפיסת תשומת הלב וגם בהעברת המסר.

חלק משמעותי בתכלית של השיווק שלכם היא להעביר את הערכים, הבידול והייחודיות שלכם לקהל הלקוחות הפוטנציאליים. באיזה דרך טובה יותר אפשר להשיג את התוצאה הזו, מאשר בפריים שיש בו אור נכון, קומפוזיציה מעניינת ואת כל האלמנטים שהופכים את המוצר או השירות שלכם לחווייה רגשית ממש?

צעד חכם יהיה לבחון באיזו יעילות התמונות שאתם משתמשים בהם מצליחים להעביר את רוח העסק, את הוייב והתחושות הייחודיות לו? כל זה על מנת לייצר אותנטיות, אמון ומשיכה. אלה יכתיבו אם הלקוחות הנכונים לכם יתמגנטו לקריאה שלכם ויווצר חיבור עסקי מיטיב. איך כל זה קורה?

1. צילום מקצועי מושך תשומת לב

צילום טוב מושך כאמור תשומת לב. בחירה נכונה של תמונות בשלבים שונים של המשפך השיווקי היא מהותית. לפעמים הבחירה תהיה להשתמש בתמונה דרמטית, אבל לפעמים דווקא תמונה עם אווירה רגועה ופסטורלית תעשה את העבודה. מה שבטוח זה ששימוש נכון בצילום עושה את העבודה.

בכל מקרה, כמו עקרונות אחרים בשיווק – גם באסטרטגיה הזו רצו לנהוג בהתמדה ובאחידות. השתמשו בשפה ויזואלית אחידה ומקצועית בכל ערוצי השיווק של העסק ותראו איזה פלא זה עושה לתדמית ולחשיפה.

2. צילום מקצועי הוא חלק מתקשורת ויזואלית עם הקהל

נתונים סטטיסטיים רבים מראים כי העברת מסר באמצעים לא-מילוליים משיגה לעיתים קרובות תוצאות טובות יותר. 65% אחוז מהאוכלוסיה הם בעלי נטייה ללמידה חזותית מסתבר, ואפשר לקחת את הנתון המעניין הזה ולגמרי ליישם אותו הלכה למעשה. התוצאה מתבטאת במעורבות גדולה יותר, המרות וזמן צפייה ארוך יותר בתוכן. הפקה של תוכן מצולם איכותי, מקורי ועם סגנון אמנותי מובהק – עוזרת לקהל היעד שלכם לקבע בתודעתו את המותג.

צילום מקצועי
צילומי תדמית לשיה רייקמנס - אמנית, מעצבת גרפית - קישור ע"ג התמונה | © נועה פרי - הספירלה

יש לי עוד הרבה מאוד דברים מעניינים ויעילים לשתף איתכם, אעדכן בשמחה

השארת כתובת המייל מהווה סגולה להצלחה עסקית ומעודדת מערכת יחסים חדשה עם השפע, על אחריותכם בלבד

3. משפר את האמון במותג ואת הערך הנתפס על ידי הקהל

אין טוב ממראה עיניים. את הסעיף המאוד חשוב הזה אפשר לבחון וליישם במגוון טכניקות – מה שבטוח הוא שהמפגש החזותי של הקהל עם המותג שלך הוא קריטי. כל עסק צריך שיהיה לו בנק תמונות מקצועיות מותאמות-אישית שהוא יוכל להמחיש באמצעותם את ערכי הליבה שלו. צילומים מקצועיים שמראים את הצוות, את העשייה מאחורי הקלעים, תמונות טובות ומגרות של המוצר ושל השימוש בו – כל אלה ועוד מייצרים אצל הקהל את הפוטנציאל לפנות ולהתעניין בעסק שלכם.

תמונות פנים, פורטרטים אותנטיים של ההון האנושי מאחורי המותג והעסק – מכניסים מידה חשובה מאוד של אנושיות לתדמית שלעיתים קרובות נשענת על מעטפת עסקית יותר "קרה". ככל שהתמונות יעבירו בצורה יעילה ומקצועית יותר את המהות של העסק – הקהל שיפנה יהיה בשל יותר לסמוך עליכם וללכת איתכם דרך.

4. צילום מקצועי מייצר מעורבות גדולה יותר

מי שכבר פרסם פוסט או שניים בחייו, סביר שנחשף לתופעה האורגנית הזו – פוסטים עם תמונות זוכים ליותר מעורבות. אבל בימים שבהם האלגוריתם משטה בנו על ימין ועל שמאל, אפשר לסמוך על סטטיסטיקות יותר מאשר על תחושות בטן – לפוסטים עם תמונות בפייסבוק יש פי 2.3 יותר חשיפה. ואם בכל זאת תחושת בטן – מה מידת ההשפעה של צילום מעולה על מעורבות בפוסט? נסו זאת בעצמכם, אי אפשר לטעות.

ועוד קצת נתונים, אם כבר התחלנו – מאמרים עם תמונות זוכים ל-94% (!) יותר צפיות. זה אולי ברור אתם אומרים, אבל הנתונים האלה רק באים להבהיר באיזה מידה תוכן ויזואלי עושה את ההבדל, ממש עושה.

5. תמונות מגדילות את המכירות

אין טוב ממראה עיניים. ברמה הכי בסיסית, הצגה מקצועית – חדה, ברורה ומושכת – של המוצר או השירות שלכם היא ממש מהותית לסגירת מכירות. תחשבו רגע על מסע הלקוח שלכם בבואכם לרכוש מוצר בחנות אינטרנטית – מה הסיכוי שתקנו את המוצר, לא משנה איזה – עם התמונה שלו מטושטשת או חובבנית?

המשוואה היא מאוד פשוטה – תמונה באיכות גבוהה יוצרת אצל הלקוח את התפיסה שהמוצר הוא באיכות גבוהה. ככה פשוט.

נקודה נוספת שחשובה בהקשר הזה היא היכולת להציג פרטים ולרדת לרזולוציות קטנות, דבר שמגשר על חוסר היכולת של הרוכשים לממש ולבחון את המוצר שלכם מקרוב. אם תצליחו להעביר ללקוח את החוויה הממשית של המוצר, תגדילו משמעותית את הסיכוי לרכוש את האמון שלו במוצר וביכולת שלו לענות על צרכיו.

תמונות אווירה טובות עוזרות ללקוח להבין את הפוטנציאל הגלום בשימוש במוצר ושימוש נכון בתמונות יכול לחבר את הקונה רגשית לחוויית השימוש במוצר ולסיטואציות חיים שבהם המוצר ייתן לו ערך ותמורה.

גם כאן מומלץ לעשות ניסוי פשוט – לכו לבקר באתרים שאתם בעצמכם לקוחות פוטנציאליים שלהם ותבחנו במבט כנה איזה רכישות הייתם נוטים לבצע. דוגמה טובה לאתר שאפשר לערוך בו את הסקר הזה היא Airbnb. אני מניח שהנקודה ברורה והייתי בוחרים בבית המואר והמפנק ולא בסלאמס הרעוע שמישהו במיעוט תקציבו צילם במכשיר הסלולרי המיושן שלו.

צילום רוקחות טבעית
צילומי מוצר ל- ROOT קוסמטיקה טבעית - קישור ע"ג התמונה | © נועה פרי - הספירלה

לסיכום

במאמר הזה ניסיתי לשבור את המיתוס שכל נושא האסתטיקה בעסק, שמתבטאת בבחירה חכמה של תוכן חזותי – היא רק תחום עניינם של עסקים שמבוססים על אסתטיקה. ראינו כיצד צילום מקצועי יכול לשפר ולמנף אספקטים שונים של השיווק, החל במידת המעורבות של הקהל עם התוכן וכלה בתדמית ובערך הנתפס בתודעתו של קהל היעד שלכם.

זה נכון שלעסקים בתחילת דרכם יש לרוב תקציבים נמוכים המוקצים לשיווק, אבל השקעה נכונה בבנק תמונות, שיכול להוות מאגר לתוכן יחסית ירוק-עד הוא מבין ההשקעות שמהוות את התשתית לבסס את העסק כעסק שיש בו ייחודיות, משמעות ויוקרה.

אהבת? שיתוף מרבה טוב בעולם.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
סגירת תפריט

יש לי משהו בשבילך

כל מה שאני יודע - בתיבת המייל שלך

מלא חומר טוב, יעיל ומעשי שיעזור לכם להפוך את השיווק שלכם ליצירתי יותר.
איך לספר סיפורים, לבנות תקשורת חזותית ולהגדיל את הפרנסה.