אם יש משהו אחד שאנחנו אומרים באופן גורף לכל הלקוחות שלנו – זה שכל עסק צריך אתר אינטרנט. אולי זה עדיין לא הזמן ואתם צריכים להבשיל, אולי זה עוד לא נכון מבחינה אסטרטגית או תקציבית – אבל בגדול, בלי להכנס לפרטים הקטנים – בעידן של היום כל עסק לכל עסק כדאי לטפח נכס דיגיטלי משוכלל. מה חדש את שואלים? התשובה מגיעה משני כיוונים. מצד אחד – מחירי בניית אתר ירדו משמעותית ממה שהם היו בעבר, מכל מיני סיבות שלווא דווקא הגיוני להתייחס אליהם במאמר זה. אמנם עדיין מדובר בהוצאה כבדה יחסית בעבור עסקים רבים, אבל אם טורחים ומשקיעים באתר אפקטיבי – ההשקעה מחזירה את עצמה מהר ובאופן מובהק, בהגדלה משמעותית של כמות הלידים הנכנסים, איכותם, ויעילות הטיפול בהם.
איך יכול להיות שאנחנו כל כך נחרצים? אנחנו אמנם סומכים עליכם שלא תחשבו שאנחנו משוחדים, אבל אין טוב ממראה עיניים.
קחו לכם כמה דקות לתת לעובדות לעשות את העבודה:
מה ימצאו כשיחפשו אתכם?
97% אחוז מהצרכנים נכנסים לאינטרנט כדי למצוא עסקים מקומיים. טוב, זה לא מפתיע אותנו. אבל מה זה אומר לגבינו? אתר אינטרנט, בניגוד לכל שאר הפלטפורמות השיווקיות שלכם – הוא הנכס הכי שלם, רחב ודינמי שאתה יכולים להחזיק. בניגוד למדיות החברתיות, דף נחיתה או איזכורים שלכם באתרים שונים – כשלקוח פוטנציאלי מגיע לאתר שלכם יש לכם את הסיכוי הכי גדול לעשות עליו רושם ראשוני שיהפוך אותו ללקוח משלם.
30% מהצרכנים לא יפנו לעסק שאין לו אתר
אשכרה. נתון מעניין אה? וגם לא מפתיע, אם לוקחים רגע לחשוב על זה. עם כל כך הרבה תחרות בכל פלחי השוק, אין ספק שצרכנים מפעילים מגוון של סינונים, חלקם רציונליים וחלקם פחות – כדי לברור מתוך כל האפשרויות את אלה שנתפסים על ידם כמקצועיים והאמינים (ושאר תכונות חיוביות) ביותר. לאתר יש משקל רב בבניית התדמית שלכם.
זה לא יקר כמו שאתם חושבים, לא בהכרח
אתר אינטרנט כיום הוא משהו שעסקים יכולים להרשות לעצמם יותר מבעבר. אבל מעבר לתזרים, הנקודה החשובה יותר היא שכיום, עם מה שאתר טוב ואפקטיבי מאפשר מבחינה תדמיתית, שיווקית ומכירתית – מדובר על השקעה שמחזירה את עצמה בקלות ויחסית מהר. אני אומר את זה בהתבסס על המון סיפורי מקרה, מבטיח לכם. כמובן שזה רלוונטי למי שמקים אתר מתוך חשיבה מודעת על התפתחות עסקית ומתוך אסטרטגיה שיווקית יחסית מוגדרת, ולא למי שפשוט בונה אתר כדי שיהיה ולא מתכנן למנף אותו.
אתר חכם יחסוך לכם זמן
אחד מהדברים שהם הכי "צרכני זמן" בניהול העסק שלנו הם ניהול התקשורת עם הלקוחות. ובעצם, בהרחבה – קליטת הלידים והטיפול בהם כל הדרך עד לסגירת עסקה. כאשר אנחנו מרכזים במקום אחד שיש לנו שליטה מלאה עליו, חלק ניכר מהפניות – אנחנו יכולים לייעל את התקשורת עם הקהל שלנו במגוון דרכים. אנחנו יכולים להציג תשובות לשאלות נפוצות למשל. אנחנו יכולים להשתמש באינטיליגנציה מלאכותית דוגמת צ'אט-בוט (שהולך ונהיה נפוץ בקרב עסקים) – כדי לתת מענה ראשוני יעיל לפניות. אנחנו יכולים לאפיין ולהטמיע תהליכים אוטומטיים של קליטת לקוח הכוללים את העברתו למערכת ניהול לקוחות, דיוור אוטומטי, פתיחת משימה במערכת ניהול משימות והעברתו למערכת לקביעת פגישות. למשל. כל אלה יכולים לחסוך לכם זמן, ובהתאמה – כסף, בהיקף שאתם לא בהכרח תופסים.
אתר אינטרנט הוא מקום נהדר לאסוף בו לידים
בין אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים, הדבר הכי משמעותי שצריך לקרות בשרשרת ההתרחשויות הדיגיטליות זה שלקוחות ירכשו מוצר או ישאירו פרטים. אתר מהווה את הפלטפורמה הגמישה ביותר ליישום אסטרטגיות המרה. אתר מאפשר לנו לאסוף לידים בעזרת דפי נחיתה, פופ-אפ, טפסים ברחבי האתר, מוצרים דיגיטליים להורדה ועוד. אין עוד נכס דיגיטלי שאפשר להנדס בצורה אופטימלית כזו לטובת איסוף לידים
שירות לקוחות
אמנם לחלק מהעסקים יש מספר לא מבוטל של פניות דרך המדיות החברתיות, אך היכולת של הלקוח לפנות ושל העסק לענות בצורה יעילה ומיטיבה – מוגבלת מאוד. באתר, אליו יגיעו לרוב מי שיחפשו את מה שאתם מציעים (אם עשיתם עבודה מספיק טובה), יש לכם אפשרות לבחור את ערוצי התקשורת המתאימים לכם ולקהל היעד שלכם, ולאפיין אותם לרמה שחווית הלקוח או המבקר המתעניין ירגישו כבר בשלב הפניה – שהם הגיעו למקום הנכון בשבילם. בין אם זה צ'אט, לייב או צ'אט-בוט, דרך טפסי יצירת קשר, פורום, מערכת לקביעת פגישות – אתר מאפשר לכם לתת ללקוחות שלכם מענה מהיר ויעיל תוך שמירה על אופן העבודה שמתאים לכם.
רימרקטינג רבותי, רימרקטינג
קודם כל, מה זה רימרקטינג? רימרקטינג הוא כלי שיווקי-פרסומי המאפשר לנו להציג מודעות לקהלים שבאו באינטראקציה קודמת עם הנכסים הדיגיטליים שלנו (אתר, מדיות חברתיות, דיוור וכו'), ועל כן זה נקרא שיווק מחדש. גם מערכת הפרסום של פייסבוק וגם של גוגל מאפשרות לנו, כל אחת בדרכה, להשתמש ברימרקטינג, ע"י הטמעה של קוד אישי (פר חשבון מודעות) בנכס.
מה זה אומר?
כשאנחנו פועלים נכון עם האתר שלנו מתחילה לזרום לאתר תנועה אורגנית או ממומנת של קהל אשר משכנו את תשומת לבו בשלב החשיפה ויצירת העניין. כבר בשלב זה מדובר בקהלים איכותיים יותר בשבילנו מתוך הקהל הרחב. ע"י איפיון נכון של המשפך השיווקי, אנחנו יכולים להמשיך ולזכך את האסטרטגיה ויישומה, ולפרסם מחדש לאותם קהלים שביצעו פעולות ספציפיות באתר שלנו.
ובקיצור – אתר אינטרנט טוב מהווה שלב מתוחכם ויעיל מאוד במשפך השיווקי שלכם, ואתם לא רוצים לוותר עליו, ממש לא, כי ככה עושים שיווק יעיל בימינו.
גוגל הוא המלך
בנושא הזה נגענו בבלוג כבר מכל מיני כיוונים כי, מה לעשות, גוגל הוא המלך. ואנחנו רוצים להתקבל למועדון החברים שלו, האינדקס של העולם הדיגיטלי הרחב והמפותל. ואיך עושים את זה? ניחשתם נכון, תוכן.
ברגע שאנחנו משלבים באתר תוכן שנותן ערך לקהל היעד שלנו, אנחנו עושים בו שימוש שיווקי ירוק-עד. בניגוד לפרסום של תוכן בצורה אורגנית ברשתות החברתיות, שם חיי המדף של התוכן קצרים מאוד, ותוכן שמייצר מעורבות משרת אותנו במקרה הטוב לכמה ימים של חסד, תוכן באתר עושה לנו שירות ארוך-טווח, ומגדיל את החשיפה שלנו במנועי החיפוש.
המשמעות של זה דרמטית ומקנה לאתר אינטרנט עוד יותר מאוד מאוד משמעותי שאין לנכסים דיגיטליים אחרים.
פלטפורמה עצמאית משלכם
לקוחות רבים מתחילים את שיחת ההכרות עם השאלה "אני צריך אתר אם יש לי עמוד עסקי בפייסבוק?". יש הרבה סיבות למה עמוד עסקי בפייסבוק לא מספיק, או בעצם, למה כדאי גם וגם. אחת הסיבות היא שבעוד פייסבוק, גוגל, מערכות דיוור ונכסים אחרים – משתנים כל הזמן ומשאירים אותנו תלויים לחלוטין בגחמותיהם – אתר אינטרנט הוא נכס שמשאיר אתכם בלתי-תלויים בגורמים חיצוניים. הנכס שייך לכל ויש לכם שליטה מלאה על התוכן.
צריך להביא בחשבון דבר נוסף, שהוא העובדה שהפופולריות של הרשתות חברתיות משתנה מעת לעת כפי שההיסטוריה הדיגיטלית הקצרה מלמדת אותנו ואתרי אינטרנט הם סוג של עוגן בעולם הזה המשתנה תדיר.
מיתוג וסטוריטלינג
כמה שלא תשקיעו בקריאייטיב, בבואכם למצב את המיתוג שלכם, ואת הסיפור הייחודי של העסק – אתם מאוד מוגבלים במסגרת התבניות של המדיות החברתיות. אתר אינטרנט מאפשר לכם לצור נוכחות דיגיטלית ממותגת היטב, בעלת שפה עיצובית וטקסטואלית מאופיינת לפי הקווים הברורים שלכם. יש לכם אפשרות לפרוש בצורה מקצועית ורחבה יותר את הערכים והמסרים התדמיתיים שלכם, כפי ששום פלטפורמה אחרת לא מאפשרת לכם.
מיתוג וסטוריטלינג הם כלים המאפשרים לעסק שלכם להמשיך לצמוח ולשבור את תקרת הזכוכית. אין שום ספק שאם העסק שלכם בצמיחה, ועדיין אין להם אתר – מומלץ מאוד לשקול לשלב פרוייקט הקמה בתכנית העסקית הקרובה שלכם.
סיכום
במאמר הזה כיסינו את הסיבות העיקריות שבזכותן כל עסק צריך אתר אינטרנט בשביל לצמוח. הסיבות מגוונות ונוגעות לתחומים של העסק – שיווק אורגני וממומן, מכירות, ניהול לקוחות, איסוף לידים, תדמית, מיתוג וסטוריטלינג.
אם הגעת לשלב זה של המאמר, כנראה שהרעיון להקים אתר אינטרנט כבר מונח אצלך בתודעה.
אנחנו מאוד מאמינים בשיווק המבוסס על עובדות ותוצאות. מלבד כל מה שהובא במאמר, הנסיון שלנו בעבודה משותפת עם עסקים, בתהליך הקמת אתר – מראה לנו בברור איך אתר מקצועי שמותאם לצרכי העסק מהבחינה המהותית, העיצובית והטכנולוגית – מעלה אותו לשלב הבא בהתפתחות העסקית והשיווקית שלו.
נשמח מאוד לערוך איתך שיחת הכרות קצרה ולהבין יחד איך גם העסק שלך יכול לצמוח עם אתר חדש.
אין מה לפחד, אנחנו לא נושכים. (וגם אם כן, אז מה?)