כשאני מאפיין ובונה אתר ללקוח, אני נשאל לא מעט פעמים לגבי הנושא של קידום האתר. כולם כמובן רוצים לוודא שאנשים שמחפשים את השירות או המוצר שהם מציעים – יגיעו אליהם. התחושה הכללית היא שזה כמעט בלתי אפשרי לנצח את המתחרים הגדולים בשוק, על תשומת הלב של הקהל. אבל זו האמת – יש לא מעט שאתם יכולים לעשות כדי להגדיל את החשיפה והתנועה האורגנית לאתר שלכם, מבלי להעזר בבעל מקצוע ומבלי להשקיע הרבה כסף – רק זמן.
נכון, זמן הוא משאב יקר – אבל לרוב העסקים בתחילת דרכם זה לא בר-קיימא להריץ קמפיינים ממומנים בפייסבוק או בגוגל. הקידום ממומן הוא כלי נפלא ומתוחכם, מכונה משומנת לייצור רווחים – כשיודעים להשתמש בו, אבל כוחו הגדול ביותר נשען על תשתית אורגנית שנבנית לאורך זמן.
במאמר שלפניכם ריכזתי כמה גישות שתוכלו ליישם כבר עכשיו על מנת לשפר את התנועה האורגנית לאתר שלכם. מדובר על מהלכים שתוכלו לעשות מבלי להעזר בבעל מקצוע. זו רשימה שלכל חלק בה יש השפעה משמעותית. בניית תשתית של שיווק אורגני לעסק היא ריצה למרחקים ארוכים, אבל היא מאוד משתלמת. עדיף לכם להתחיל כבר מעכשיו.
(בפוסט מקביל, תוכלו מידע ספציפי ונוסף על אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO)
כתיבת בלוג
על בלוג כבר דיברנו בפוסט מקביל, כי יש הרבה מה לומר על כתיבת בלוג בהקשר העסקי – ובוודאי שבהקשר של יצירת תנועה אורגנית לאתר. אז קודם כל, בפשוט, בלוג מגדיל לכם את האתר, מייצר לכם עוד דפים שנכנסים לאינדקס של גוגל ומעלים את הסבירות שתופיעו בחיפוש. ברמה המעשית, התוכן שאתם מייצרים חייב להיות איכותי ורלוונטי, ותהיו בטוחים שלאלגוריתם יש את הדרכים שלו לדרג לכם את התוכן.
תוכן בעל ערך מעניין אותנו לא רק בשל מנועי החיפוש, אלא בשל העובדה שהוא בונה לנו קהל וקהילה סביב עולם התוכן שאנחנו בונים. ככל שנאפיין את התוכן ונתאים אותו לקהל היעד ולצרכיו ורצונותיו, כך נראה עליה בתנועה ובמעורבות של המבקרים באתר שלנו.
תוכן איכותי שיושב באתר, הוא חומר טוב לשיתוף בפלטפורמות השונות שאתם עובדים איתם, במדיות החברתיות ובדיוור שלכם, ומסייע לכם להגביר את התנועה האורגנית לאתר גם מאפיקים אלה.
עקביות
כלל אצבע חשוב בשיווק בכלל ובקידום אורגני בפרט – עקביות. אם בחרתם להשקיע את הזמן באפיק השיווק הזה, תכננו לעצמם לו"ז מוקפד של הפקת תוכן. כוונו את עצמכם למאמר בשבוע. גוגל אוהב תוכן עקבי, אבל יותר מזה – משתמשים אוהבים תוכן עקבי. ברגע שאתם מתבססים בתודעת הקהל שלכם כעקביים וכבעלי תוכן איכותי, המחוייבות שלהם אליכם תגדל בהתאם.
נתון מעניין ברוח זו – עסקים שפרסמו 16+ מאמרי בלוג בחודש, זכו לפי 4.5 יותר לידים מאלה שפירסמו 0-4 מאמרים (HubSpot). נכון שמדובר על מספרים שפחות רלוונטיים לעסקים קטנים, אבל את יכולים להפנים את המסר.
קישורים קישורים קישורים
הרבה מהנושא של הגדלת התנועה האורגנית לאתר נשען על קישורים. קישורים פנימיים, המקשרים בין חלקים שונים באתר שלכם – הם חשובים ומשפרים מאוד את הקידום של האתר, כשנעשים בחוכמה. קישור נכון בין תכנים רלוונטים, מספר למנועי החיפוש על ההיררכיה של דפי האתר ויכול לעזור להם להבין אם קיימים תכנים משמעותיים יותר מאחרים. שימוש נכון בקישורים פנימיים משפר את חוויית המשתמש ומעלה את משך הצפייה שלו בתכנים, נתון נוסף שגוגל מביא בחשבון כשהוא מדרג את האתר.
קישורים נוספים ומאוד משמעותיים הם קישורים נכנסים לאתר. קישורים מאתרים או מבלוגים אחרים לאתר שלכם, במיוחד מכאלה שגוגל מזהה כאמינים מעלים את דירוג האתר שלכם ומגדילים את הסיכוי שלכם לייצר תנועה לאתר באופן אורגני – בין אם כתוצאה מהופעה במנועי החיפוש ובין אם כתוצאה ישירה מהפנייה של קהל יעד לאתר שלך דרך הקישור. את הרעיון הזה ניתן ליישם במגוון דרכים יצירתיות וביניהן על ידי שיתוף פעולה עם בעלי מקצוע הפונים לקהל דומה אך אינם מתחרים איתכם באותו שוק. במצב כזה ניתן לבצע החלפת קישורים שתיטיב עם שני הצדדים. דרך נוספת למשל היא לכתוב מאמר אורח באתר תוכן בתחום העשייה שלכם ולוודא כמובן שבגוף המאמר מטמיעים קישור בולט לאתר.
שלבו מילות מפתח רלוונטיות בתוכן שלכם
הכרות עם האופן שבו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים את השירותים והמוצרים שאתם מציעים – עושה לשפר את התנועה האורגנית לאתר. שימוש במילות מפתח נכונות, בדחיסות הנכונה – עוזר ללקוחות שלכם למצוא אתכם בגוגל.
באופן טבעי, כאשר תכתבו תוכן רלוונטי בעמודי האתר הראשיים ובבלוג – סביר להניח שתשתמשו במילות מפתח רלוונטיות שישמשו את קהל היעד שלכם בחפשו את המוצר או השירות שאתם מציעים. נושא מילות המפתח הוא מורכב, אבל יש בבסיסו הגיון והמודעות לנושא עדיין יכולה לשפר משמעותית את האופן שבו התוכן שלכם משרת את הקידום האורגני.
שימוש כהלכה במילות מפתח, מתחיל במה שנקרא "מחקר מילות מפתח", כלי שעוזר לנו להבין בצורה מעמיקה יותר את מסע הלקוח שלנו, ובאיזה אופן הוא משתמש במנועי החיפוש. יש מספר רב של כלים, חינמיים ובתשלום, שעוזרים לנו לגלות מילות חיפוש פופולריות ולתכנן אסטרטגיה רלוונטית בהתאם. אני למשל נהנה לעבוד עם האתר הזה.
גם אם אתם לא בקיאים ברזי הקידום האורגני, אתם עדיין יכולים ליישם את התובנה הזו כאשר את מפיקים ומנהלים את התוכן באתר שלכם. ברגע שיש לכם רשימת מילים להתחיל איתה, תנו לה להוביל אתכם בבחירת נושאים לכתיבה. זכרו שהערך הגבוה ביותר הוא עדיין מתן ערך לקורא, וכתבו את המאמר בשביל קהל היעד שלכם ולא עבור מנועי החיפוש. שלבו את מילות המפתח ברחבי הטקסט אך לא בדחיסות גבוהה מדי – אם יש ספק, השתמשו פחות.
ביטויי זנב ארוך
תביאו בחשבון שעל מילות מפתח קצרות יש תחרות גדולה. בתכנון שלכם שלבו גם מה שנקרא "ביטויי זנב ארוך" – מילות חיפוש ארוכות יותר. למשל, מילת חיפוש אחת שרלוונטית עבורי היא "בניית אתרים", אך עלי להביא בחשבון גם צירופים כמו "שירות בניית אתרים" או "בניית אתרי מסחר". דוגמאות למילות מפתח כאלה תוכלו למצוא בכלים השונים.
בחירת ביטויי הזנב הארוך המתאימים לכם, יכולה להביא בחשבון העדפות מקצועיות שלכם או מיקום גיאוגרפי, למשל. אם נקח אותי לדוגמה – "תוכן וידאו שיווקי" או "צילום וידאו בגליל". בחירה זו לא רק תשפר את הסיכוי שלכם להתברג גבוהה במנועי החיפוש תחת הביטויים האלה, היא גם עוזרת לדייק את קהל היעד שמגיע אליכם.
תוסף לוורדפרס – Yoast SEO
את התוסף Yoast SEO אני מתקין באתרים של כל הלקוחות שלי מפני שהוא כלי העזר הטוב ביותר שאני מכיר לאופטימיזציה של ה-SEO באתר עצמו. ברמה הבסיסית (והחינמית) של התוסף, ניתן להשתמש בו כדי להגדיר בקלות את תגיות המטא של התוכן שלכם – כותרת המאמר ותיאור המאמר – ולקבוע איך הם יופיעו בגוגל. ברגע שאתם מגדירים לתוסף את מילת המפתח המרכזית במאמר שלכם, הוא מציג רשימת הארות לשיפור, שמתעדכנת אוטומטית בכל פעם שאתם משנים משהו לטובה.
נכון, נק' הפתיחה היא לא אינטואיטיבית ונדרשת למידה בסיסית של מושגים, אבל לאחר מכן השימוש בתוסף נהיה פשוט ומשמש כלי יעיל גם למי שאינו בקיא ברזי הקידום האורגני.
סיכום
יש הרבה אסטרטגיות אפשריות לקידום אתרים, חלקן פשוטות ליישום וחלקם מאוד מורכבות ומצריכות שירות של בעל מקצוע. כמו שראיתם – כיוונתי במאמר הזה לתת לכם כלים לשפר בעצמכם את התנועה האורגנית לאתר שלכם, בידיעה שחלק מכם, כמוני – מאמין בגישת ה-DIY בכל מה שנוגע לשיווק של העסק.
אם משהו לא מובן לכם ואתם מרגישים שאתם צריכים הרחבה או הכוונה נוספת – צרו איתי קשר.